20 Ocak 2015 Salı

Diyete Neden Ara Verdim Ve Nasıl Geri Döndüm?

Herkese tekrardan merhaba!

En son 24 Ekim'de yazdığımı görmek beni hüzne boğsa da geri döndüğümün müjdesini vermek istiyorum. Son 3 aydır sporu ve diyeti biraz sıkılma, biraz da motivasyon kaybetme nedeniyle bırakmıştım. Aslında bunu bilinçli olarak yaptım, geri döneceğimden çok emindim. O yüzden bırakmak yerine ara verdim diyebiliriz.

En son halimle diyetten önceki halimin karşılaştırması
Çok uzun süre diyet yapınca, her Allah'ın günü yemeğimi yanımda taşıyıp o yemeğin çantaya akmasından, herkes restoranda ya da kafede güzel güzel yemek sipariş ederken benim BİM poşetine sarılı yemek kabından soğumuş tavuk çıkarmamdan biraz bunalmıştım. Bu zaten öngördüğüm bir şeydi. İş hayatına atılınca spor aksamaya başladı, eve çok geç saatte çok yorgun gelmeye başlamıştım. Yeme düzenim de bozulunca kendimi mutsuz hissettim ve sporu tamamen bıraktım.

Bu süreç boyunca yaptığım en mantıklı şey her hafta tartılmaya devam etmek oldu. Kilo aldığım hafta paniğe kapılıp ertesi hafta diyete biraz daha yaklaşarak aldığım kiloyu vermeye çalıştım. Sonuç olarak 3 ay önce 90 kg iken şu an 91.6 kg ile diyete tüm hızımla geri döndüm.

Bir buçuk küsür senedir hayatını değiştirmeye çalışan, bunun için emek harcayan ve sonucunda da 35 kg vermiş bir insan olarak en büyük korkularımdan biri diyeti bırakıp tüm verdiğim kiloları geri almaktı. Dolayısıyla diyet ve spor yapmadığım bu dönemde gerçekten sürekli olarak huzursuz ve mutsuzdum; ama irademi ve motivasyonumu kaybettiğim için kendime bu süreci de tanımak istedim.

65 kilo fazlalığımın 35'ine yakınını verdiğimi düşünürsek, artık yolun diğer yarısını tamamlamam gerekiyor; çünkü bir yandan da süreç uzadıkça demotive oluyorum. Peki bu kadar uzun bir aradan sonra nasıl bir strateji izleyeceğim? Tıpkı ilk diyete başladığım gün gibi, önce bir süre diyetle devam edip, sporu tekrardan sonra dahil edeceğim. 

Artık sizinle daha anlık ve daha detaylı etkileşimde bulunmak ve paylaşım yapmak için blogu Facebook ve Twitter'a da taşıdım. Anlık olarak ne yediğimi, günlük tavsiyeler ve önemli bilgiler ile birlikte paylaşıyorum. 

Takipte kalın!

2 yorum:

  1. http://igg.me/at/iZVd83AS77E

    Merhaba. Ben Ayşen. 24 yaşındayım. İstanbul'da yaşıyorum. Boğaziçi Üniversitesi'nde son sınıf öğrencisiyim. Tüp mide ameliyatı olacağım, ancak maddi olarak yetersiz kalıyorum. 30.000 TL ye ihtiyacım var. Yukarıdaki linke tıklayarak, miktarı önemsiz, bana bu çıktığım yolda yardımcı olabilirsiniz. Hikayemi ayrıntılı okumak için linke tıklayın lütfen.

    Şimdiden teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  2. Merhaba,

    Saç rengin nasıl yakışmış. Nasıl hoş bir kadınsın.
    Şu anda da çok güzelsin. Hedefine ulaşınca fıstık olacaksın fıstık!
    Ben de yapıyorum diyet. 9 kilo verdim, 20 kilo var önümde. Şimdi blogunu okuyup motivasyon sağlayacağım. Şimdiden teşekkür ediyorum sana. Harikasın!

    YanıtlaSil