2 Kasım 2013 Cumartesi

Kaçamaklarla Geçen Son İki Hafta Ve Sonuçları

Merhaba, son iki haftanın iki günü gece arkadaşlarımla dışarı çıktım ve alkol almam gerekti. Gece uzun, param kısıtlı olduğu için birkaç kadeh şarapla geceyi geçiremedim. Tabi ki bira içmek zorunda kaldım. Gecenin sonunda mideme ağrılar girecek kadar acıktığım ve artık açlık inanılmaz bir baş ağrısına dönüştüğü için sabahın 5'inde peperonili jambonlu kepekli bir sandviç yedim. Arkadaşımda kaldığım için dışarıda yemek zorundaydım, dolayısıyla günde sadece bir öğün yedim, aralarımı atladım. Böyle böyle son iki haftanın birkaç günü diyetin dışına çıkmış oldum. Peki bu tartıya nasıl yansıdı?

Zaten bu aralar vücudumdaki saçma sapan bir ödemden dolayı (pms'ten bağımsız olarak) hep fazla çıkıyordum, o yüzden 10 kilo verdikten sonraki iki hafta (yani bu pazartesi tam iki hafta olacak sanırım) aslında adam akıllı kilo veremedim. Bir hafta bakıyorum 700 gr vermişim, bir hafta bakıyorum 200'ünü almışım. Diyeti bozmamama ve çok da sıkı yapmama rağmen böyle bir dengesizlik vardı. Aslında bunun stresi beni biraz gece dışarı çıkıp rahatlamaya, bir gece diyeti düşünmemeye itti. İlk hafta bir gece çıkıp iki şişe Efes Light içtim; bu hafta da perşembe gecesi bir kadeh kırmızı şarap, 33cl'lik bira, bir şişe tuborg içtim. Genel olarak baktığımızda aslında çok da bir şey değiller, iki aydır diyet yaptığımı ve sadece iki günü böyle bir şey yaptığımı düşünürsek kaçamak bile sayılmazlar. 

Özetle, bir gece alkol, özellikle bira içmem ve düzensiz yemek yemem bana 600 grama mal oldu; tabi gerçek sonuçları her pazartesi tartıldığım için pazartesi öğreneceğim. O zamana kadar büyük ihtimal alkolü vücudumdan tam olarak atacağım ve biraz daha az bir kiloda olacağım (umuyorum). Buradan çıkaracağımız ders, çok gerekmedikçe alkol, özellikle bira içmemek. Pişman mıyım, hayır değilim. Güzel bir geceydi ve ben yine de kilo vermeye devam ediyorum, sadece bu hafta biraz duraksadı diye düşünüp moral bozmuyorum. Kaçamakları sık olmadığı ve devam ettirmediğiniz sürece faydalı buluyorum. Neden diyet yaptığımızı ve neden yapmayı sürdürmemiz gerektiğini bize hatırlatıyorlar. Bir yandan da vücudu arada bir şaşırtmak, bünyenin diyete bağışıklık kazanmasını engellemek açısından gerekli bile denebilir. Pazartesi net olarak, böyle bir kaçamağın bana kaça mal olduğunu belirteceğim. Takipte kalın.

Görüşürüz!


3 yorum:

  1. Kilo vermek için yemek yememek (kasıt çok az yemek, masadan aç kalkmak) ve hareket etmek gerekiyor, aslında bu kadar basit. İlk 5-6 ay hiç 'kaçamak' yapmamak lazım, genel olarak sağlıklı beslenmediğin zaman 'kaçamak' diyerek kendini rahatlatmamak lazım ve yaptığını sevimli kılmamak lazım. En önemlisi de diyet yaptığını düşünmemek lazım. Sadece bir hayat stili olarak az ve öz yemeği bellemek gerek sanıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok kilolular az yemek yiyerek kilo veremezler, ilk 5-6 ay hiç kaçamak yapmadan diyet yapmak mümkün değil, çoğu insan bıkıp bırakır. Az ve öz yemek yemek çare değil, aç kalmak hiç değil. Söyledikleriniz hiçkimse için sürdürülebilir ve sağlıklı çözümler değil. Diyet yaparken zaten kimse, ben de tıka basa doymuyorum ama aç da kalmıyorum. Genel olarak sağlıklı beslenmediğimi nereden çıkardınız? İki aydır düzgün bir şekilde diyet yaptığımı ve sadece iki gün bunun dışına bira içerek çıktığımı yazdım. Ve bunun adı 'kaçamak'tır. Kendimi rahatlatmayıp ne yapayım, kafamı duvarlara mı vurayım?

      Sil
  2. Canım, demek istediğimi anlatamadım sanıyorum, kendini kötü hissettirecek birşeyler söylemek istememiştim, demek istediğim şuydu ki çok kilolu veya az kilolu - kilo vermenin yolu az yemekten ve çok hareket etmekten geçiyor öncelikle. Çok kilolular az yemek yiyerek kilo veremezler derken tam anlamadım ne demek istediğini, ama az ve öz yemek çare değil kısmına hiç katılmıyorum. Aç kalmaktan geçmez sağlıklı bir diyetin yolu tabii ki de, ama bunun yolu "masadan aç kalkmaktan geçiyor" dedim, ki bu da "tıka basa doymayacaksın" demek değil, "tıka basa doymak" zaten normalin üstünde bir seviye, "doymak" normal olanı, kilo vermek isteyen insan ise "doymamışken" kalkacak o masadan, çünkü insanın midesi çok daha büyük oluyor, midenin küçülmesi gerekiyor oluyor herşeyden önce, bunların arasında ciddi bir fark var. Genel olarak sağlıklı beslenmediğin zaman derken kastım geniş zamanlı manada genel demek değil, "sağlıklı beslenmediğin zaman - genel olarak, sağlıksız her ne yediysen" demek istemiştim, sağlıksız beslendiğini düşünmüyorum zaten. Kilo verme yolunda seni destekliyorum, ama birşeylerin yavaşlamaması için, çok daha sıkı, çok daha sağlıklı, çok daha "diyet kokan" şeyler yenilmesi gerektiğini düşünüyorum, aksi halde tüm süreç durur, sense kendini psikolojik olarak yıpratmaya devam edersin. Sonuçta aslında senin motivasyonunu olumlamak için yazmıştım, yanlış bir laf ettiysem affola. Nihayetinde senin bedenin, senin kararın :)

    YanıtlaSil