6 Ekim 2013 Pazar

Kilo Vermek İçin Nedenler: Sağlıklı Olmak Hepimizin Hakkı

Ben hiçbir zaman sağlıklı yaşam manyağı bir insan olmadım -ki zaten yeterince belli oluyor- ama sağlıklı yaşayan insanlara hep çok özendim. Güzel fizikleri olduğundan değil de nedense sağlıklı yaşayabilen insanların; hayatlarında birçok şeyin yönetimi kendi elinde olan, disiplinli ve başarılı insanlar oldukları izlenimi oluşmuştur bende. Belki de filmlerde, dizilerde bize hep öyle karakterlerin empoze edilmesindendir. İşte ne bileyim çok başarılı bir iş adamı işinden sonra mutlaka sporuna gider, sigara içmez, pazar günleri koşuya çıkar vesaire...


Kilo vermek, benim için her şeyden önce sağlığıma kavuşma mücadelem sanırım. Ya da daha temel olarak ''zayıf olmak'' nasıl bir şey, bunu yaşamak istiyorum; çünkü daha önce hiç zayıf olmadım. Hep kiloluydum, hatta hep çok kiloluydum. 

Yaşım 22 ve 50 metrelik bir mesafeyi koşamıyorum. Düşünsenize, karaciğerim yağ bağlamış, yolda yürürken bile herkesin arkasında kalıyorum, en ufak bir harekette nefes nefeseyim, ayak tabanlarım çökmüş dışa doğru basıyorum ve tabanlık giymek zorundayım. Vücudumda yıllardır bir insan daha taşıyorum. Sırtıma 60 kiloluk bir insan alsam belki en fazla iki dakika taşıyabilecekken, 60 kilogram fazlalığı yıllardır vücudumda taşıyorum. Tabii ki tiroit de yetmez, kalp de yetmez hiçbir şey yetmez. Çünkü iki insanım, tek değil. Fizyolojik ve biyolojik gerçeklerin dışında bu durumun bana yaşattığı psikolojik haller zaten ayrıca bir başka yazının konusu olacak kadar geniş. 

Ne topuklu ayakkabı giyebilirim, ne istediğim kıyafeti kendi bedenimde bulabilirim, sürekli yorgun hissederim, hep çok uyurum, bir katı bile asansörle çıkarım vs. Tüm bu durumların tek nedeni; aşırı kilolar. Yani başta hem fizyolojik hem mental sağlığım açısından kilo vermem için yüzlerce neden var. Bu nedenleri hep kendime hatırlatıyorum. Şimdi de hatırlatmak istediğim için yazdım.

Siz de kilo verme nedenlerinizi sürekli kendinize hatırlatın. Vazgeçerseniz eski mutsuzluğunuzun içinde kaybolacağınızı; fakat devam ederseniz çok büyük bir şey başaracağınızı unutmayın. Hepimiz sağlıklı ve mutlu olmayı hak ediyoruz.

Görüşürüz!

Bir ayda yaşadığım ufak değişimi diyetten
önce ve diyetten sonraki fotoğraflarımı
karşılaştırdığımda anladım.
Suratınız bile hemen ilk haftalarda
küçülmeye başlıyor!




1 yorum:

  1. blogunu simdi okumaya basladim, cok hosuma gitti yazin tarzin, ayrica kilo vermek istedigim icin tam da benlik. ha bir de unutmadan cok guzelsin :)

    YanıtlaSil